Sample Zagadnienie
Witaj w kursie
LEKCJA 1: Zainspiruj się
LEKCJA 2: AI działa na rzecz SDGs
LEKCJA 3: AI w obszarze danych
LEKCJA 4: AI w obszarze widzenia komputerowego (CV)
LEKCJA 5: AI w obszarze przetwarzania języka naturalnego (NLP)
LEKCJA 6: Konwolucyjne sieci neuronowe

Poznaj usługę Projekt Copy

Temat
Materiały

Udany projekt

Udany projekt to taki, w którym świetnie zbudowany zespół dbając o dobrą komunikację między członkami zespołu zna cel projektu, zdefiniował odpowiednio zadania (nie za duże), kontroluje postępy i postępuje systematycznie do przodu realizując ten cel, mieszcząc się w budżecie i czasie.

Aby sprawnie zarządzać projektem uczniowskim przydają się w tym celu narzędzia. To one pomogą sprawnie i nowocześnie zarządzać naszym projektem. Szczególnie dobrze w projektach pozalekcyjnych sprawdzają się rozmaite tablice zadań. Często dodatkowo są tak zaprojektowane, aby wspierać zwinne metody zarządzania.

Tablica Kanban

Wśród najbardziej popularnych metodyk pracy i tym samym narzędzi warto wspomnieć o metodyce Kanban i jednym z narzędzi – tablicy przepływu zadań. Na tablicy uczestnicy projektu umieszczają karteczki (rzeczywiste lub wirtualne) z zadaniami niezbędnymi do wykonania. Następnie gdy zadania zostają wykonywane, karteczki z ich opisami zmieniają miejsce (np. z kolumny “do zrobienia” do kolumny “w trakcie pracy” a potem do kolumny “do sprawdzenia przez zespół”, aby finalnie znaleźć się w “zrobione”.

By Dr ian mitchell – Own work, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=20245783

Oczywiście nazwy kolumn i ich przeznaczenie definiuje grupa. W ten sposób cały zespół wie ile jeszcze pracy zostało w projekcie i ile zadań jest już wykonane.

Zobaczmy co na ten temat mówi też jeden z filmów.

Poznaj usługę Projekt

W programie Intel AI4Y uczniowie będą prowadzić projekty wykorzystując jedno z narzędzi chmury usług edukacyjnych PIONIER Research & Classroom czyli w usłudze Projekt. Poznajcie zatem usługę Projekt.

Usługa Projekt to narzędzie, które wizualizuje pracę projektową. Często zdarza się, że projekty przeciągają się w czasie, a zespoły muszą pracować zdalnie. Dzięki usłudze Projekt zarówno komunikacja, jak i zarządzanie czasem stają się łatwiejsze. Tablica jest dostępna dla wszystkich członków zespołu, pokazuje stan prac i pozwala mieć kontrolę nad projektem.

Tworzymy pierwszy projekt

Projekt jest usługą umożliwiającą tworzenie wirtualnych projektów i zarządzanie nimi. Co ważne, dzięki wyznaczaniu zadań i przypisywaniu do nich konkretnych osób, w prosty sposób możesz obserwować postęp prac. Sprawdź w jaki sposób stworzyć swój pierwszy projekt.

Zobacz jak to zrobić oglądając poniższy film. Jeśli wolisz tekstową wersję instrukcji, przejdź do zakładki Materiały.



Zbuduj swój pierwszy projekt

Projekt jest usługą umożliwiającą tworzenie wirtualnych projektów i zarządzanie nimi. Co ważne, dzięki wyznaczaniu zadań i przypisywaniu do nich konkretnych osób, w prosty sposób możesz obserwować postęp prac.

Sprawdź w jaki sposób stworzyć swój pierwszy projekt.

https://www.youtube.com/watch?v=eqCKaVlmZ3c

1. Wejdź na stronę project.classroom.pionier.net.pl.

2. Kliknij przycisk Zaloguj znajdujący się w prawym górnym rogu strony.

Wybierz przycisk Sign in with Pionier Classroom SSO.

3. W otwartym oknie znajdziesz informacje na temat realizowanych i obserwowanych przez Ciebie projektów.

4. Aby dodać projekt, kliknij w zielony przycisk Stwórz Projekt znajdujący się po prawej stronie.

Wybierz tablicę Kanban. To prosta metoda zarządzania projektem, umożliwiająca wizualizację zadań.

Wpisz nazwę swojego projektu ( u nas Gra terenowa), następnie dodaj opis projektu (u nas Gra terenowa na Dzień Wiosny 2020).

Ustal, czy projekt ma być publiczny czy prywatny.
Projekt publiczny –  wszyscy użytkownicy usługi Projekt będą mieli do niego dostęp;
Projekt prywatny – tylko zaproszeni użytkownicy będą mieć dostęp do jego zawartości [zalecane].

Kliknij Utwórz projekt.

5. Jesteś w tablicy projektowej Kanban. Tutaj możesz tworzyć zadania w postaci wirtualnych fiszek i przypisywać je do odpowiednich kategorii oraz osób.

6. Jak dodać zadania? Są na to dwa sposoby.

Sposób pierwszy: w kolumnie NEW dodaj za pomocą ikony + pojedyncze zadanie.

Wpisz zadanie w pierwszym polu (w polu poniżej możesz dodać opis szczegółowy). Następnie kliknij przycisk Stwórz.

Sposób drugi: w kolumnie NEW dodaj zadania zbiorczo za pomocą ikony przedstawiającej listę.

Wypisz zadania do wykonania w projekcie. Pamiętaj, aby każde zadanie było osobną fiszką, musi zostać zapisane jedno pod drugim. Następnie kliknij przycisk Zapisz.

W kolumnie NEW pojawiły się wszystkie zadania w postaci fiszek.

7. Fiszki możesz przesuwać do pozostałych kolumn, zgodnie z postępem prac. Wystarczy „chwycić” fiszkę i przeciągnąć ją do wybranej kolumny.