Gdziekolwiek jesteś, na jakiejkolwiek platformie cyfrowej pracujesz, wszystkie Twoje pliki są na wyciągnięcie ręki. Tablet, telefon, laptop.
Twórz notatki zawierające np. zadania do wykonania. Masz do dyspozycji 3 różne edytory online.
1. Wejdź na stronę https://drive.classroom.pionier.net.pl/login.
2. Wybierz przycisk Log in with Pionier R&C SSO.
Wybierz jeden z przedstawionych sposobów logowania do usług Pionier. Zaloguj się.
3. Wybierz ikonę Notatki z górnego paska menu.
Dodaj nową notatkę, klikając na +.
Po prawej stronie napisz tekst. Fragment tego tekstu stanowić będzie tytuł notatki (zaznaczone czerwoną pętlą), który w trakcie pisania pojawi się równocześnie po lewej stronie ekranu.
Obok nazwy notatki pojawia się ikonka 3 kropek. Kliknijąc w nią możesz dodać swoją notatkę do ulubionych, nie kategoryzować i usunąć notatkę.
Po lewej stronie na dole jest zakładka Ustawienia, w której możesz stworzyć folder (Katalog) do przechowywania notatek i ustalić typ pliku (Rozszerzenie pliku) np. plik tekstowy “.txt”.
Stworzone pliki znajdziesz w zakładce Pliki.
4. Kliknij w zakładkę Carnet. Tutaj stworzysz pliki tekstowe, które mogą zawierać listy zadań do wykonania.
W prawym dolnym rogu znajduje się ikona przedstawiająca kartkę z plusem, kliknij na nią.
Wyświetli się edytor.
W pole Note name wpisz tytuł pliku. A w pole poniżej tekst.
Zamiast standardowego wypunktowania zadań, wybierz ikonę umożliwiającą dodawanie listy zadań, która znajduje się w pasku na górze.
Wpisz treść zadania.
Przyciskiem Add Item, dodasz do listy kolejne zadanie.
Podaj treść drugiego zadania.
Jeśli pomyliłeś kolejność zadań, możesz je dowolnie ustawić, chwytając i przesuwając każde z nich.
Możesz również usunąć zadanie klikając na znak X, znajdujący się przy danym zadaniu.
Możesz również usunąć całą listę zadań za pomocą przycisku Remove todo-list.
Jeśli ukończyłeś listę zadań, kliknij kursorem niżej, aby pisać dalszy tekst.
Kiedy ukończysz materiał, kliknij ikonę Carnet.
W podglądzie pojawi się stworzony dokument. (Co ważne, w Plikach automatycznie zostanie utworzony folder Documents, w którym również będą gromadzone te materiały).
Zwróć uwagę, że po odhaczeniu ukończonych zadań, pojawią się one jako Completed (zakończone), co będzie widoczne zarówno w treści pliku, jak też w jego podglądzie w głównym oknie.
5. Ostatnią możliwość tworzenia dokumentów tekstowych znajdziesz w zakładce Pliki.
Kliknij na ikonę +, a następnie z listy wybierz Nowy plik tekstowy.
Wpisz tytuł pliku (u nas Zadania). Zatwierdź klikając na ikonę przedstawiającą strzałkę.
Znajdujesz się w oknie, gdzie możesz wpisać tekst.
Twój plik jest na bieżąco zapisywany. Kiedy zakończysz edycję, kliknij na X, znajdujący się w prawym górnym rogu. Wśród Twoich plików pojawi się nowy dokument.